Elämäntaparemontti, viikko 4


 
Elämäntaparemontin neljäs viikko päättyi eilen ja ei voi muuta sanoa kuin, että olo tuntuu kilojen suhteen aika voittajalta. Kilot hurisee alaspäin viikottain ihan mukavalla tahdilla ja olo ja lenkkipoluilla tallustettujen askelten keveys alkaa jo tuntua, sillä olen alkanut jo hieman juoksemaankin.

Olen nyt neljä viikkoa ollut hyvin niukkaenergisellä ruokavaliolla ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että ei edes tee mieli enää suunnata jääkaapille hakemaan niitä mielitekoja mitä sieltä jääkaapista milloinkin saattaisi löytyä, päänsisällä on tainnut siis tapahtua viimeaikoina jokin suurempi naksahdus :D

Olen myös alkanut kiinnittämään enemmän huomiota kaupassa siihen mitä ostan, joten muukin perhe on saanut osansa tästä ruokaremontista ja terveellisemmästä elämästä. Tosin muulla perheellä ei ole tarvetta laihduttaa, mutta ainahan se terveellinen ruoka on hyvästä ja ostoskoriin on sujahdellut viimeaikoina huomattavasti enemmän kalaa ja kanatuotteita sekä kasviksia :)


 
Olen alkanut nauttimaan aikaisista viikonlopun aamuista. Ennen kahdeksaa on ennätettävä aina lenkkipolulle ennen muun perheen heräämistä, ihan parhautta, kuunnella linnun lauluja ja lenkkareiden alla ratisevaa maata ♥

Lenkkeilen edelleen joka päivä, toisinaan jopa kaksi - kolme kertaa päivässä, mutta se ei tunnu yhtään pakkopullalta, vaan nautin jokaisesta hetkestä kun vedän lenkkarit jalkaan ja suuntaan läheiselle pururadalle.
 
Minulta kysytään aika usein, että paljonko kulutan päivässä kaloreita ja ne pyörii siinä n. 3000 kcal molemmin puolin ja tästä kun vähennetään syödyt kalorit niin vajetta syntyy n. 2600 kcal / päivä. Moni ihmettelee kuinka jaksan, mutta täytyy sanoa, että en ole koskaan voinut näin hyvin kuin nyt, olo on ihan uskomattoman energinen ja hyvä.
 
 
 
Sitten niihin tuloksiin :) 
Viikko 4, punnitus 27.4.2014 : 
paino: - 2,4kg
rinnanympärys: -1,0cm
vyötärönympärys: - 3,0cm
lantionympärys: -5,0cm
reiden ympärys: -1,00 cm
------------------------
Neljän viikon kokonais edistys: 
paino: - 13,3 kg
rinnanympärys: -11 cm
vyötärönympärys: - 14cm
lantionympärys: -15cm
reiden ympärys: -4cm
------------------------
Listaan vielä alle tavoitteeni.
30.3.2014 Aloitus
Viikko 4 loppuun mennessä (27.4)  - 10kg -- Saavutettu 17.4.2014
Viikko 8 loppuun mennessä ( 25.5) - 20 kg -- Uusi tavoite pvä  18.5.2014
Viikko 12 loppuun mennessä ( 22.6) - 25 kg -- Uusi tavoite pvä 1.6.2014
Viikko 16 loppuun mennessä (20.7 ) -30kg -- Uusi tavoite pvä 15.6.2014

Ensiviikon punnituksessa taitaa paukahtaa -15 kg rikki, ihan huippua :D Ja voin sanoa, että nykyiset vaatteet alkavat jo "hieman" olemaan löysiä :D

31 kommenttia

  1. Hei Johanna!

    Sinun painonpudotusta seuranneena päätin itsekin aloittaa Cambridge- ohjelman 1 tasolla. Huomenna olisi aloituspäivä.
    Ihan noin paljoa ei mulla ole pudotettavaa, mutta sellainen 15kg saa lähteä.

    Juotko sinä kahvia / teetä rasvattomalla maidolla? Entäpä syötkö keitettyjä kananmunia kaksi päivässä niinkuin mulle neuvottiin?

    t. Nina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Nina

      Vautsi, tämä on kyllä palkitsevaa kun minun projektia seuranneena, joku päättää kanssa tehdä elämäntaparemontin <3 juon kahvia ja laitan ihan väriksi vain rasvatonta maitoa. Kanamunia en syö, mulle ei ole sellaista neuvottu. Ootkohan sinä sitten paasto plus tasolla, jossa nautitaan 200 kcal muuta ravintoa cambridge tuotteiden ohella?

      Muista juoda vettä sitten se 2 1/2-3 litraa päivässä, se edistää painonpudotusta :)

      Tsemppiä hurjasti <3

      Poista
    2. Ei kun on se taso 1, mutta niitä munia ei kuulemma lasketa, en kyllä tiedä miksi... ja niistä ei lue mitään noissa oppaissakaan.

      En kyllä minäkään meinannut niitä syödä, kun ihan pakon edessä.

      Kiitos paljon tsempeistä =)

      Poista
    3. Okei, no silloin se kanamunan syöminen ei ole kyllä sallituilla listoilla :) En kyllä ymmärrä miksei kanamunia lasketa ? Se kuitenkin sisältää n. 140 kcal vaikkakaan ei siinä hiilihydraattia ole, mutta kaloreita kumminkin :)

      Poista
    4. Googlettelin tuossa sitä kananmuna asiaa ja löysin muutamia keskusteluita, joissa valmentaja on ohjeistanut syömään kaksi kananmunaa päivässä. Et kai se sallittua on, mutta sitä en ymmärrä, miksi siitä ei ole mainintaa noissa oppaissa....

      Poista
  2. Onnittelut tähän asti saavutetusta pudotuksesta ja tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
  3. Hei, minäkin sain sinun kuurin aloituksesta ison inspiksen aloittaa oma projekti. Olen mennyt Nutrien avulla kun ko.tuotteita ei meilläpäin ollut juuri silloin..Ajattelen sinun blogiasi aina kun tulee herkkuhimot..tsemppaan siis sillä että kun sinäkään et ole sortunut niin en minäkään :) reilun viikon saldo -3kg..ei paljon,mutta alaspäin kuitekin :) Kiitos tästä projektisi jakamisesta ja hienosti olet jaksanut sinnitellä :) t.Sari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuinka ihana kuulla, että sinäkin olet saanut motivaatiota minusta ♥ Reilun viikon saldosihan on huippu hieno, ole ylpeä jokaisesta pudotetusta kilosta, niin minäkin :) Tsemppiä Sari sinulle ♥

      Poista
  4. Vautsi!:) Hienosti menee!
    Itse olen aloittanut lenkkeilyn tammikuussa ja nyt juoksen pari-kolme kertaa viikossa 5-10km. Ihan huippua kun aloittaa tyhjästä ja huomaa kuinka sitä kehittyy hurjasti!:) Itse olen syönyt ihan tavalliseen tapaan, mutta kiloja on lähtenyt neljä. Toki hitaasti, mutten viitsi laihduttaa kun imetän vielä tyttöäni (8kk). Mahtavasti olet onnistunut!:) Tsemppiä jatkoon!:D odotahan kun pääset nauttimaan myös juoksusta!:) se fiilis lenkin jälkeen, on ihan huikea!:) t. Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, pienin askelin sitä kehittyy, mutta tulosta silläkin tavalla syntyy :) Mukavia juoksuhetkiä meille molemmille :)

      Poista
  5. Vau! Upeeta! Täällä myös yksi esimerkistäsi innostunut. Kävin jo Cambridge-infossa, aloitus hieman viivästyy, mutta tarkoitus on pian aloittaa. Kiitos, että innostat meitä muitakin!
    t. Mindis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä ? teitä on ihan valtavasti, jotka olette saaneet kipinän tästä minun projektista, mää alan kohta vollottaan ♥ Tsemppiä sinulle ihan valtavasti, tuuthan välillä kertoon kuulumisia kuinka menee ♥

      Poista
  6. Vautsi, mahtavia tuloksia! :) Iloitsen täällä puolestasi, olet todellakin sisukas mimmi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kristiina :) sinnikkyyttä tässä kyllä tarvitaan :)

      Poista
  7. vaude, onnea hienosta suorituksesta ja tsemppiä jatkoon :)
    Saanko kysyä että miten syöt, kun tuo kalorimäärä on niin hurjan pieni? Siis ihan että millaisia ruokia tms silloin voi syödä?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korvaan näin alussa kaikki ruuat sellaisella pussiruualla, jotta kalorimäärä pysyy kurissa :)

      Poista
  8. YESSSSSSSSSSSS! :):) Aivan upeaa!! ONNITTELUT!!

    VastaaPoista
  9. Mahtavaa!! Onnea!! Muista pitää myös välillä lepopäivää että et mene ylikuntoon! :) Olen niin onnellinen sinun puolestasi <3 <3 Täällä ollaan jo hyvin lähellä sitä huikeaa hetkeä että painoni alkaa numerolla 7! Niin mahtava fiilis! En edes tiedä milloin olisin painanut alle 80 kg! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en usko, että kävelystä voi mennä ylikuntoon :)
      Hienoa fanni, ihan mieletön muutos sinulla <3

      Poista
  10. Hienoa! Onnittelut tähänastisesta upeasta saavutuksesta!

    VastaaPoista
  11. Vautsi!! Olet kyllä päässyt lyhyessä ajassa ihan huikeisiin tuloksiin, olen lukenut tästä sinun elämäntaparemontista ja tänään päätin itsekkin taas ryhdistäytyä. Jättää herkut pois ja alottaa lenkkeilyn. Tsemppiä ihan hirveästi ja tosi kiva kun jaat tämän meidän kaikkien kanssa, niin tsemppaavaa itellekki käydä lukemassa näitä juttuja, tulee sellainen olo että nyt on itelläki pystyttävä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herkkujen pois jättäminen on jo paljon, ainakin itselläni :)

      Poista
  12. Onnittelut hienoista saavutuksista! Sinulla on hieno asenne ja tosiaan motivaatio kasvaa projektin edetessä. Tsemppiä vaan jatkoon! Kiva seurata edistymistäsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih :) motivaatio on ainakin nyt kohdallaan kun kilot katisee hyvää tahtia pois :)

      Poista
  13. Kysyisin aktiivisuusrannekkesta: onko sulla iphone josta näkee aktiivisuuden vai näkeekö sen vain rannekkeesta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rannekkeesta näkee toki myös aktiivisuuden ja kalorit ja päivänaikana kulutetut kalorit. Polarin sovelluksella (iphone) näkee sitten enemmän tietoa, esim paljonko on nukkunut ja millaista unta ja paljonko on istunut jne.. Samat jutut näkee tietokoneeltakin kun kytkee rannekkeen :)

      Poista

Kiitos kommentista.

Takaisin ylös