Elämäntaparemotti, viikot 10,11,12,13

Elämäntaparemontin kesäkuun viikot on nyt takanapäin. Haastetta tässä kuussa toi eniten ruuasta kieltäytyminen ja muutaman kerran ( ainoastaan kaksi ) annoinkin itselleni luvan syödä salaattiannoksen kera kanan ja voi että kun se maistui niiiin hyvältä.Oltiin aiemmin valmentajan kanssa sovittu, että saisin 1 x viikossa syödä salaattiannoksen, mutta koska omatunto solvasi jo toisen salaattiannoksen jälkeen, päätin, että seuraavan kerran herkuttelen salaatilla kun painoa on saatu vielä hitunen alemmaksi. Vihdoinkin minusta tuntuu, että alan ymmärtää terveellisen ruuan maukkauden ja sen, että syömällä oikein voi huomattavasti paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikin.  

Moni on kirjoitellut minulle siitä kuinka on lähtenyt mukaan tähän samaan elämäntaparemonttiin missä minäkin tällä hetkellä olen korviani myöten. Haluan vain antaa teille kaikille sellaisen vinkin, että olemalla itselle rehellinen, saavutat ne asettamasi tavoitteet ja unelmat. Jos päivittäin lipsut ruokavaliossa ajatellen, että ei tämä yksi sipsi minua lihota niin teet hallaa vain itsellesi. Tarkoitus on löytää terveelliset elämäntavat ja varmastikin herkkupäivä kuuluu normaaliin elämään, mutta muista, että noudatat asettamiasi tavoitteita ja olet uskollinen itsellesi. Kukaan ei tee tätä toisten vuoksi vaan ainoastaan oman itsensä hyvinvoinnin vuoksi ♥

Kesäkuussa on tullut lenkkeiltyä melko paljon ja satsasin alennusmyynneistä itselleni uudet popot, kyllä näillä taas askel rullaa paljon kevyemmin. 

Minulta toivottiin perehtymistä siihen, mikä motivoi ja saa minut liikkeelle. Tämän elämäntaparemontin alussa lenkille lähteminen oli yhtä pakkopullaa, näin kolmen kuukauden jälkeen oikein odotan sitä kun pääsen lenkille tuulettamaan ajatuksia, laitan musat kaakkoon ja paahdan hikipäässä ja voin todeta, että lenkin jälkeen ajatukset on selkeitä, koko kroppa on niin pirteä ja itsekin on yhtä aurinkoa :D Eihän se toki aina huvita lenkkeillä, sellaisina harvoina päivinä kun viettelen liikunnasta vapaapäivää, käytän sen kuitenkin hyödyksi ja teen puutarhatöitä, rikkaruohojen kitkeminen ja nurmikon leikkaaminenkin ovat aikasta kuluttavia ja antavat elimistölle erilaista rääkkiä. Kaikki liikunta on siis hyväksi ja itselläni motivoi suunnattomasti tämä aktiivisuusranneke, se oikeasti motivoi liikkeelle ja illalla lenkille kun huomaa, että aktiivisuustasot eivät olekaan täynnä, suosittelen ehdottomasti hankkimaan, kustannuskaan ei paha ole, noin 80 euroa. Lisäksi kaikkein suurin motivaattori on se, että haluan mahdollisimman pian normaalipainoon. Uusien vaatteiden ostaminen on ihan mielettömän kiva kannustin, kannattaa kokeilla :)
 

Iik, huomenna olisi loman jälkeen ensimmäinen työpäivä, mielellään olisi jatkanut tätä kesälomailua syksyyn asti. Jos olisin upporikas, niin viettäisin joka kesä kesäkuun alusta, elokuun loppuun vapaata, mutta ei auta kun ei se jättipotti meidän perheeseen vielä tullut :D Onneksi hieman lohduttaa kun seuraava loma koittaa jo syyskuussa :)


Sitten niihin tuloksiin :) 
Viikot 10,11,12,13, punnitus 30.6.2014 : 
paino: - 7,3kg
rinnanympärys: -3cm
vyötärönympärys: - 10,0cm
lantionympärys: -3,0cm
reiden ympärys: -3,00 cm
------------------------
Kolmentoista viikon kokonais edistys: 
paino: - 30,5 kg
rinnanympärys: -23 cm
vyötärönympärys: - 36cm
lantionympärys: -32cm
reiden ympärys: -10cm
------------------------
Listaan vielä alle tavoitteeni.
30.3.2014 Aloitus
Viikko 4 loppuun mennessä (27.4)  - 10kg -- Saavutettu 17.4.2014
Viikko 8 loppuun mennessä ( 25.5) - 20 kg -- Saavutettu 17.5.2014
Viikko 12 loppuun mennessä ( 22.6) - 25 kg -- Saavutettu 13.6.2014
Viikko 13 loppuun mennessä ( 29.6 ) - 30 kg  -- Saavutettu 25.6.2014
Viikko 16 loppuun mennessä (20.7 ) -36kg --
Viikko 20 loppuun mennessä (17.8) -42 kg --

Viikko 21 --> painon tarkkailu ja painonhallinta


Katsokaa nuita kaventuneita senttejä / lukemia, ihan järkyttävää :D

40 kommenttia

  1. Hienoa Johanna ja tsemppiä loppurutistukseen:)

    VastaaPoista
  2. Aivan huippua, mielettömän hienoa työtä olet kyllä tehnyt. Ei voi kyllä kuin ihailla itsekurisi määrää. Lämpimiä lenkkikelejä ja aurinkoista kesää loppurutistukseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekuria tässä todellakin tarvitaan, tälle minun urakan aikavälille on sattunut niin monta juhlapäivääkin ja hyvin olen niistäkin selvinnyt ja repsahduksia ei ole tullut, joten ei voi muutakuin olla tyytyväinen itsekin :)

      Poista
  3. WOW! Siis noi sentit kertoo aivan mielettömästi! Siis 36 senttiä vyötärön ympäriltä???? Näytät aivan upealta ja sinusta huokuu onni ja hyvinvointi!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö oo, ihan kauheata kuin paljon sitä ylimääräistä oikeesti on ollut, mutta nyt alkaa tuntumaan jo hyvältä :)

      Poistin sinun tuplakommentit :)

      Poista
  4. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  6. Ei voi kun hattua nostaa sinulle! Aivan uskomattoman upea suoritus! Varmaan jaksamistasosi on nyt parempi kun ei ylimääräistä painoa ole kannettavana. Minulla ei riittäisi kyllä itsekuri kieltäytyä herkuista :) Siksi yritänkin aina ottaa heti ylimääräiset kilo tai kaksi pois, että ei pääse kertymään liikaa. Olen itsekin ollut muinoin pullukka (teini-iässä) joten tiedän sen itseinhon! On paljon mukavampaa elää kun on tyytyväinen itseensä ja kroppaansa! Tsemppiä loppurutistukseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, kyllä sitä voi paljon paremmin kun ei ole ylimääräistä kannettavana ja se itseinho, se on ihan peestä, mää en jaksanut sitä enää, joten oli pakko tehä asialle jotain :)

      Poista
  7. Se piti vielä sanoman, että itsekin työpäivänä odotan, että pääsen ulos koiran kans raikkaaseen ilmaan ja tuulettamaan ajatuksia! Se on ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajatusten tuulettaminen on ihan parasta päivässä, siihenkin voi jäädä koukkuun :)

      Poista
  8. Järkyttävää ja huikeeta ja aivan käsittämätöntä! Hienoa Johanna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just niin, just tuollaiset ajatukset mullakin on :) mutta ihminen pystyy ihan mihin tahansa, jos vaan haluaa, tässä sen näkee :)

      Poista
  9. Olet ihan uskomaton ja näytät todella hyvältä!!!

    VastaaPoista
  10. wautsit, mikä mimmi sielä on. Olet kyllä hyvin tsempannut ja oot kyllä päättäväinen nainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päättäväisyyttä minulta ei ainakaan puutu, yleensä hoidan sen mitä oon uhonnu :)

      Poista
  11. Hieno suoritus, minä taas olen laihduttanut 30kiloa salaatilla ja terveellisellä ruokavaliolla...Jokaisella oma tapansa,kuhan paino tippuu ja syö monipuolisesti ja terveellisesti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieno juttu, 30 kg pudottaminen vaatii paljon työtä ja terveellisiä elämäntapoja :) itse pidän eniten siitä, että olen löytänyt jälleen sen liikunnan ilon, se tuo mielihyvää ja energiaa päiviin :)

      Poista
  12. Siis niin hienoa luettavaa nuo tulokset, puhumattakaan siitä kuinka hyvältä näytät!
    Tsemppiä loppurutistukseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, tsemppe loppurutistukseen tarvitaan :)

      Poista
  13. Hienosti oot tsempannut!
    Mua kiinnostaa, että oletko ihan pelkästään niillä pussikeitoilla, vai syötkö myös tavallista ruokaa? Miten koet sen, kun siirryt jälleen normaaliin ruokaan? Antaako Cambridge-"valmentaja" eväät ja laskeutumisen myös tähän?
    Itse olen pudottanut elokuun ja tammikuun välillä vajaat 20kg, mutta vain muuttamalla ruokailutottumukset, syömällä säännöllisesti jne. Joten metodit erilaiset ja siksi kiinnostaa.
    Entä oletko käynyt esim kehonkoostumusmittauksessa? Miten paljon kova kuuri rokottaa lihaksista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääasiassa korvaan kaikki ateriat, kesäkuussa kuitenkin söin myös lomalla ollessa oikeaa ruokaa. Cambridge ohjelma on siitä hyvä, että siinä on kuusi tasoa, jotka täytyy käydä läpi, 1 taso on rankin, eli ns. Paastotaso, tasojen noustessa kalorimääriä lisätään ja viimeisellä tasolla syödään normaalin kalorimäärän mukaan, joten valmentaja on mukana koko prosessin ja elämäntaparemontin ajan ja ennenkaikkea myös sen jälkeen, eli siellä voi käydä kontrollissa kun tavoitepaino on saavutettu. Cambridge valmentajilla on asianmukaiset laitteet, joilla jokaisella käyntikerralla mitataan kehonkoostumus ja voin sanoa, että lihaksia tämä ei todellakaan rokota. Ravintovalmisteissaa on kaikki ihmisen tarvitsema ravinto eli käytännössä samat ainesosat kuin mitä normaalisti syömällä pitäisi saada päivässä. Kannattaa tutustua cambridgen nettisivuihin jos heidän menetelmä kiinnostaa, siellä on kaikki kerrottu hyvinkin tarkkaan :)

      Poista
  14. Heippa,
    oikein tiirailin kuvaasi ja sulla on niin kauniit kasvot, että ansaitset kyllä 'oman' vartalosi takaisin, jos olet sen joskus 'menettänyt' :)
    Huikeaa työtä oot tehnyt! Toivon loppurypistykseen onnea!! t. blogisi seuraaja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan mielettömästi kauniista kommentista <3

      Poista
  15. Mahtava saavutus, kerrassaan. Mä kattelin tuota sun kuvaa ja aattelin, että tarviiko sun oikeesti pudottaa vielä tuo 12 kg? Näytät jo nyt normaalipainoiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihanlta kuulostaa kuulla, että jonkun mielestä olen jo normaalipainoisen näköinen <3 mulla on lantiolla vielä sellaista ylimääräistä, josta haluaisin pois, joten siksi pudotan vielä jonkin verran, katsotaan missä vaiheessa tulee se hyvänolon paino, kyllä minä kuitenkin ajattelin pudottaa sen 12 kg jos siis kroppa näyttää siltä, että pudotettavaa löytyis , kyllähän minä aiemmin ajatellusta tulin jonkin verran ylöspäin kun ekaks mietin että jatkotavote vois olla 15-20 kg :)

      Poista
  16. Upea saavutus! Ihan hirmuisesti onnea!! Itsellä täällä myös elämäntaparemontti menossa. Kirjoittelen siitä blogissani Kilojen viemää; http://eloajailoa-johanna.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja tuhannesti kiitos linkistä, pitää tulla katsomaan :)

      Poista
  17. Hei! Ja onnittelut huimasta painonpudotuksesta! Olet kyllä sinnikäs! :) Mua alkoi kiinnostaa tuo aktiivisuusmittari, minkä merkkinen ja millainen se on? Itselläni on jonkinlainen versio joka mittaa askeleet ja kalorit yms, mutta ei se näytä paljonko päivän saldosta vielä puuttuu.. voisi olla hyvä tsemppari itsellekin sellainen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on polarin loop :) rannekkeessa näkyy askeleet, kalorit, aktiivisuusmäärä ja kello. Netistä voi sitten katsoa enemmän aktiivisuusmittarin tietoja, sieltä näkyy nukutut tunnin, kauanko on istunut jne... Itse tykkään tosi paljon, eikä oo hirveän kalliskaan :)

      Poista
  18. Hienoa Johanna! Olen ylpeä sinusta!!
    Mukavaa kesän jatkoa!

    VastaaPoista
  19. Oo vau, kyllä tulee loistavia tuloksia, onneksi olkoon Johanna! Mullakin on Polarin aktiivisuusranneke (sain kieheltä lahjaksi) ja olen ihan koukussa siihen! Sitä ei aina päivän aikana huomaakaan, kuinka paljon tulee istuttua lukemassa tai neulomassa. Mäkin katselen lukemia pitkin päivää ja jos on kovin matalat prosentit, motivoi se yllättävän paljon lähtemään lenkille tai nurtsin leikkuuseen. Toisten mielestä aivan turha lelu, mutta tällaiselle sohvaperunalle aivan loistava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä, sohvaperunoille loistava keksintö :)

      Poista
  20. Voi, arvaa oonko käyny tätä sun postausta lukemassa ja saanut siitä tsemppiä omaan laihkariini. Kiitos tästä!!!
    Tsemppiä rutistukseen ja odotan innolla seuraavaa päivitystä, joka tullee ensi viikolla .. Oon myös lisännyt liikuntaa ja se
    tuntuu hyvälle. Näin kesällä onkin helpompaa lähteä esim. pikku pyörälenkille ja polskia usein järvessä, kun on möksällä.
    Ihania kesäfiiliksiä sinulle upea Johanna! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että minun projektista on ollut apua myös sinulle <3 kesällä on tosiaan helppo piipahtaa lenkillä, ei tarvitse pukea ihan mahdottomasti vaatetta :) ensiviikolla tosiaan luvassa juttua, katsotaan jos saisin jo maanantaille julkaistua / kirjoitettua jutun :) tsemppiä sinulle <3

      Poista

Kiitos kommentista.

Takaisin ylös