ELÄMÄNTAPAREMONTTI, VIIKKO 24 JA 25

Lupasin muutamille lukijoille raporttia menneiltä viikoilta. En osannutkaan odottaa kuin koukuttuneita te jotku olette tähän blogiin :D Pahoittelen tosiaan "hiljaisempaa" eloa.

Oikean ruuan syömisen tasapainon löytäminen on sujunut oikein hyvin, sen suhteen ei ole oikeastaan ollut minkäänlaista ongelmaa. Kun ateriarytmit on pysyneet suht tasaisina ja kun oikeasti muistaa syödä sen 5 x päivä, niin herkkujakaan ei ole tehnyt yhtään mieli.

Olen niin super tyytyväinen itseeni kun eilenkin vietettyäni tyttöjen päivää meillä, en sortunut yhteenkään, edes pieneen muruseen herkkuja. Pitäydyin sinnikkäästi omassa terveellisessä ruokavaliossani ja ei tehnyt yhtään tiukkaa :D  


Mottoni nykyisin siis on: ole rehellinen itsellesi! 
Jolla tarkoitan sitä, että jos usein sortuu napostelemaan herkkuja ( vaikkakin omasta mielestään vähän ) ja ihmettelee, miksei paino laske, niin oisko peiliin katsomisen paikka? Muistan itsekin niin kirkkaasti vaiheen kun ajattelin, että yksi sipsi tai yksi karkki sinne, tänne, ei painoa hetkauta suuntaan jos toisenkaan, mutta kun tätä tapahtui kyllin usein niin hups, kohta vyötärön ympärillä on 50 kg ylimääräistä läskiä, jonka liikuttaminen eteenpäin alkaa käymään jo työstä, joten OLE REHELLINEN ITSELLESI! ( Toki herkkupäivät varmastikin suodaan, mikäli ne pysyy kohtuullisina ja eivätkä aiheuta riippuvuutta :D )

Olen löytänyt itselleni ne ihanimmat "herkut". Nautin ja voisin syödä ihan tolkuttomasti viikon aikana Maitorahkaa! Se on vaan jotain niin uskomattoman hyvää :D Maitorahka ja loraus Valion kevytkeittoa ( vai mikä niiden nimi nyt onkaan) (banaani-mansikka) niin oi että, en tiedä mitään herkullisempaa makuyhdistelmää :D 

Viikolla pyrin syömään enempi proteiinipainotteisesti, paitsi liikuntapäivinä syön hieman enemmän hiilihydraattia, jotta jaksan paremmin. Viikonloppuisin olen antanut itselleni hieman armoa ja olen saattanut aamiaiseksi syödä ihan leipääkin :D Ja hedelmät, niitä syön nykyisin kanssa ja ovatkin oikein maukkaita tällä hetkellä. Kohtuus silti niidenkin syömisessä pitää muistaa :D

Niin kauan kuin omaat tahdonlujuutta, itsekuria ja päättäväisyyttä, niin onnistut myös painonhallinta vaiheessa. Jos otteesi lipsahtaa hetkeksikin niin vaarana voi olla totaali repsahdus, ellet tee sitä hallitusti. Itse olen päättänyt, että en anna sijaa repsahduksille, joka tarkoittaa kohdallani herkkuja, näin pystyn konrolloimaan painoa ja pitämään sen kurissa :)




Painonhallinta, Viikko 24 ja 25, punnitus 21.9.2014 : 
paino: +-0-1 kg ( vaihtelee riippuen siitä kuinka paljon on tullut hiilareita syötyä)
rinnanympärys: 0cm
vyötärönympärys: + 1cm
lantionympärys: +1,0cm
reiden ympärys: 0,00 cm
------------------------
Painonhallinta kokonaistulos, 25.8.2014 alk.-
tulos : +1,4kg
rinnanympärys: +2cm
vyötärönympärys: + 1cm
lantionympärys: +1,0cm
reiden ympärys: 0,00 cm
------------------------
30.3.2014 - 31.8.2014 kokonais edistys, painonpudotus: 
paino: - 46,1 kg
rinnanympärys: -35 cm
vyötärönympärys: - 50cm
lantionympärys: -46cm
reiden ympärys: -15cm
------------------------
Listaan vielä alle tavoitteeni.
30.3.2014 Aloitus 
Viikko 4 loppuun mennessä (27.4)  - 10kg -- Saavutettu 17.4.2014
Viikko 8 loppuun mennessä ( 25.5) - 20 kg -- Saavutettu 17.5.2014
Viikko 12 loppuun mennessä ( 22.6) - 25 kg -- Saavutettu 13.6.2014
Viikko 13 loppuun mennessä ( 29.6 ) - 30 kg  -- Saavutettu 25.6.2014
Viikko 16 loppuun mennessä (20.7 ) -36kg -- saavutettu 21.7.2014
Viikko 20 loppuun mennessä (17.8) -42 kg -- saavutettu 15.8.2014
Viikko 22 loppuun mennessä (31.8) -46,1 kg saavutettu
Painonhallinta  
Viikko 24 loppuun mennessä (14.9) - 48 kg -- ei toteudu tässä vaiheessa
Viikko 25 loppuun mennessä (21.9.) - 50 kg -- ei toteudu tässä vaiheessa


Olen enemmän kuin tyytyväinen itseeni ja siihen, että paino on pysynyt hallinnassa jo kohta kuukauden päivät. Vielä on silti pitkä matka syömisen suhteen opeteltavana ja hetkeäkään ei voi antaa löysää.

Ei kommentteja

Kiitos kommentista.

Takaisin ylös