ELÄMÄNTAPAREMONTTI OSA II, VIIKKO 2




Elämäntaparemontin kakkososan toinen viikko on taputeltu, viikko sujui rattoisasti ja ongelmilta vältyttiin :) Liikuntaa tuli jälleen harrastetua melkoisen aktiivisesti ja hei, jumppapallokin on viritelty komistamaan olohuonetta, jotta vatsanseutua voi reenailla päivän aikana hieman aktiivisemmin. 

Liikunnan löytäminen osaksi hyvinvointiprojektia on merkittävä, se ei tuo ainoastaan potkua painon pudotukseen vaan riemun löytämisen jälkeen se antaa pakopaikan arjen melskeestä ja siitä oikeasti saa hyvän mielen. Se että liikunta on aktiivisesti mukana elämässä antaa paljon enemmän kuin ottaa, ensinnäkin se edistää terveyttä, laittaa aineenvaihdunnan liikkeelle, tuo energiaa päiviin. Toki arjen kiireet asettavat varmasti monia haasteita päivittäisen liikunnan harrastamiselle, mutta priorisoimalla ja käyttämällä luovaa ajattelutapaa se on mahdollista. Jos lenkkipoluille on mahdotonta päästä päivittäin, voisiko ajatella hankkia kotiin jumppamaton ja jumppapallon, näilläkin välineillä saa jo päivän liikunnasta paljon irti, se on siis vain asenteesta kiinni :)

Painonpudotuksen ja kaventuneiden senttien suhteen viikko meni kivasti, tosin työstämistä näyttää vaativan vyötärö vieläkin enemmän, tuntuu, että se nyt ei kapene oikein millään. Ehkä joudun tässä välissä projektia miettimään jo PT palveluiden käyttöä, jotta saisin tehostettua keskivartalo treenejä ja näin ollen saisin tuloksia myös vyötärönympäryksen suhteen, sillä tyytymättömyys tällä hetkellä mahaa kohtaan on suurehko ja huomaan miettiväni päivittäin miten ja millä tavoin sen saisi pieneksi :D Heh, on siis jännää kuinka oman projektin eteneminen tuo vain uusia haasteita etenemisen myötä eteen. 

Olotila projektin "viime metreillä" alkaa tuntumaan haikealta, hullua tosin puhua haikeudesta, sillä onhan unelmani aina ollut olla normaalipainoinen ja omalla tavallaan ei huomiota isolla ulkonäöllään herättävä nainen. 

Motto tulevalle viikolle: 

Kenenkään ei tarvitse odottaa toisia voidakseen omaksua oikean elämäntavan. Ihmiset yleensä epäröivät ensimmäisen askeleen ottamista, jos heistä tuntuu, ettei tavoitteita voi saavuttaa kokonaisuudessaan. Sellainen asenne on todellisuudessa este edistykselle. -Mohandas Gandhi-

Aurinkoista viikkoa :)

Viikko 2
paino: -1,8kg
rinnanympärys: - 1cm
vyötärönympärys: -0cm
lantionympärys: -3cm
reiden ympärys: -1cm 

2 Viikon kokonaisedistys 
paino: -4,4kg
rinnanympärys: - 2cm
vyötärönympärys: -1cm
lantionympärys: -4cm
reiden ympärys: -2cm 

Tavoitteeseen matkaa
-13.1 kg

Aikataulu tavoitteen saavuttamiseksi
15.8.2015


25 kommenttia

  1. Hei, jos kotijumppaa harrastat, niin oletko testannut Kayla Itsinestä? Voin suositella. Tulee tulosta, eikä vie aikaa päivästä kuin puolisen tuntia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo testannut , kiitos vinkistä , pitää heti alkaa googlettamaan :)

      Poista
  2. Oot kyllä sisukas nainen! Mää en voi välttää herkkuja, oon niin heikko :)
    Sen olen hyväksynyt, että neljän raskauden jälkeen vatsassa on pienehkö makkara, joka ei lähde millään pois, muutakun leikkaamalla. Iho on jotenkin sinkunut, eikä enää palaudu vaikka muuten olen normaalipainoinen. Eikä sitä muut huomaa kuin itse... Minullekin liikunta on kokonaisvaltainen hyvinvoinnin lähde. Nyt kun olin sairaana, enkä voinut liikkua, tulin toooosi pahalle päälle ja keho alko heti jumittamaan makaamisesta. Liike on lääke kaikkeen vaivaan :)

    t:sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, sitä ei kyllä meikäläiseltä puuttu, sisua nimittäin :) yleensä jos päätän jotain niin sen myös teen :) sama juttu itsellä nykyisin liikunnan kanssa, ilman ei osaa enää olla :D

      Poista
  3. Solet kyllä sisukas mimmi <3 Hienoa ja tsemppiä edelleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä , niitä tarvitaan :)

      Poista
  4. Mä oon kokeillut Kayla Itsines, muttei ollut mun juttu! Youtubesta löytyy vaikka ja mitä jumppavideoita. Mä oon ihan hurahtanut kickboxingiin :). Suosittelen kurkimaan youtuben laajaa valikoimaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa , eihän tosin kaikki sovi kaikille :) meiltä täältä on niin pitkä matka ohjattujen harrastusten pariin niin ei tuu käytyä senkään vuoksi :)

      Poista
    2. Jos yhtään kiinnostaa nii kylällä siinä koululla vedetään kahvakuulaa 2x vko. Minäkin kävin siellä ennenku hommasin salikortin. Kesällä se voi olla tauolla, mutta alkaa kyllä taas syksyllä. Tosi mahtavaa ja mukavaa T. Hilla

      Poista
    3. Ei oo tauolla kesällä. Joka tiistai ja perjantai kuuelta urheilukentällä nyt kesän 😊 2€/kerta eikä tarvi erikseen ilmottautua. Oon tykänny!

      Poista
  5. Ihan mahtavia tuloksia - onneksi olkoon :)

    VastaaPoista
  6. Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta, tulen kurkkimaan kun pääsen koneelle :)

      Poista
  7. Moikka! Mua kiinnostaa imetätkö? Miten projektisi on vaikuttanut maidon tuloon, mikäli imetät? Joko olet uskaltanut treenata suoraa vatsalihasta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. imettämis kysymys on melko henkilökohtainen, mutta teen nyt poikkeuksen ja vastaan :) ei noussut maito, kuten ei esikoisestakasn ja tätä osasin odottaa ja valmistautua etukäteen :) lääkärin mukaan saan treenata kuten ennenkin , joten jälkitarkastuksen jälkeen olen sitä myös tehnyt :) sitä ennen vaan lenkkeilin

      Poista
    2. Ok, kiitos vastauksesta!:)

      Poista
  8. Olenkohan jotenkin onnistunut iskostamaan tämän vanhassa talossa asumisen mentaliteetin jo itseeni, kun ajattelin heti otsikon viittaavan kodissa tapahtuvaan jatkuvaan remontointiin, jota meilläkin kai jo voi elämäntavaksi kutsua? :D Joka tapauksessa huikea muutos ja paljon tsemppiä jatkoon. Olet huikea mimmi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh :) ei ole ollenkaan kyse kodin remontoimis hommista :D

      Poista
  9. Tämä asia varmasti jakaa mielipiteet, että onko painonpudotus vähän synnytyksen jälkeen järkevää. Itse koin toisen lapsen jälkeen niin mieletöntä itseinhoa juurikin sen roikkuvan mahan takia. Tiedän sen, että kroppa ei tule tästä enää nuorenemaan enkä todellakaan enää haaveile niihin mittoihin takaisin mitä olin joskus nuorempana mutta tavoitteena olisi pitää itsestä parempaa huolta ja ehkä siinä samalla myös pudottaa ylimääräisiä kiloja. Mun pienempi on jo yli vuoden ikäinen ja olen tässä alkanut säännöllisen epäsäännöllisesti käydä salilla. Tuo on niin totta että se on vain asennekysymys löytyykö aika jumpalle tai lenkille. Pienikin liikuntatuokio on parempi kuin sohvalla makaaminen. Olen tässä erään kerran jo aloittanut lankkuhaastetta, joka löytyi googlettamalla ja kieltämättä se alkoi vatsassa tuntua.. Tsemppiä sulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään missinmittoja tavoittele , jos saavuttaisi sen normaalin painon niin se tuntuu jo lottovoitolta :) kyllähän ihmiset usein vetoavat kiireisiin , kuten itsekin silloin ennen tätä projektiani, mutta oikeasti sitä aikaa löytyy kun vain haluaa <3

      Poista
  10. Mahtavia saavutuksia sinulla, Onnea!! :) Minua kiinnostaisi nuo tuotteet millä laihdutat.. Minkä hintaisia on? Olen itse laihduttanut nyt 10kg liikkumalla ja syöntiä tarkkailemalla. Nyt tuntuu että viimeisiin kiloihin haluaisin vauhtia..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viikon "ruuat" maksaa 65 euroa :) tällä saa kyllä nopeasti potkua painonpudotukseen :)

      Poista
  11. Aivan upeeta Johanna!! Mä niin nostan hattua sulle! Oot kyllä toipunut synnytyksestäkin todella nopeesti, hyvä sinä! <3

    VastaaPoista
  12. Tsemppiä projektiin! Olet kyllä todella sisukas nainen! Kannattaa kuitenkin huomioida, että raskauden jälkeen vatsalihasten palautumisessa saattaa kestää helposti 6kk ja pahimmillaan jopa 2v. (Näin minulle kertoi työterveyden fysioterapeutti.) Ei siis kannata liikaa hermostua, vaikka vatsanseudussa ei heti etenemistä tapahtuisikaan.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista.

Takaisin ylös